FAQ inflasjonsjustering
Her finner du svar på spørsmål du kan ha rundt inflasjonsjusteringen.
Hvorfor blir jeg prisjustert?
Noen medlemmer vil oppleve at medlemsprisen blir justert med årlig inflasjon i henhold til konsumprisindeksen (www.ssb.no/kpi). En slik justering er ikke varslet pr. e-post eller annen kommunikasjon(Årlig prisjustering i henhold til konsumprisindeks er beskrevet i medlemsvilkårene pkt. 7.6.1). Om du mottar en ytterligere prisjustering vil du vil motta en e-post med informasjon vedrørende dette når det skulle skje. (jf. punkt 7.6.1 i våre medlemsvilkår.)
Hvor henter dere tallene fra?
KPI% er hentet fra tall i Oktober og er på 4,0%
Fra når vil jeg bli fakturert ny pris?
Betaler du for ditt medlemskap forskuddsvis blir prisjusteringen på betalingen måneden før prisendringen, mens for deg som betaler for inneværende måned blir det på betalingen samme måned prisendringen er.
Hvis du betaler med AvtaleGiro , vennligst sjekk i nettbanken din at beløpsgrensen er høy nok.
Jeg har en venn som betaler en lav pris som ikke har fått et varsel om endring?
Med unntak av de som betaler en lav pris på bakgrunn av en rabatt, vil alle medlemmer som i dag betaler mye under listepris bli prisjustert.
Hva skjer med prisen på tilleggsprodukter?
I denne prisjusteringen er det kun selve medlemskapet som prisjusteres. Dersom du har andre tilganger (f.eks. barnepass, squash m.m.), vil du beholde disse til samme pris som tidligere. Beløpet for dette kommer i tillegg til din nye pris.
Jeg vil gjøre endringer i mitt medlemskap
Du kan endre ditt medlemskap når som helst via Mine Sider. Nedgraderinger trer i effekt ved utgangen av påfølgende måned, mens oppgraderinger vil tre i kraft umiddelbart.
Hvis du betaler for noen andre sitt medlemskap og ønsker å gjøre endringer på deres tilganger, må du kontakte vår Kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med å endre deres medlemskap.