SATS avvikler papirfaktura
Hvorfor slutter SATS med papirfaktura?
SATS tilbyr ikke papirfaktura som betalingsmetode for nye medlemmer. Medlemmer som mottar papirfaktura i dag, har enten:
papirfaktura som betalingsmetode liggende inne fra gammelt av, eller
en AvtaleGiro som ikke har status OK.
SATS avvikler nå papirfaktura for å sikre bedre og mer helhetlige betalingsprosesser for våre medlemmer og for å redusere vår miljøpåvirkning. AvtaleGiro og betalingskort de mest populære betalingsmetodene i vår bransje, og er de to betalingsmetodene vi kommer til å tilby fremover. SATS vil kontinuerlig jobbe med å tilby betalingsmetoder som imøtekommer våre medlemmers behov.
Hva skal jeg gjøre om jeg ikke har en norsk bank?
Om du ikke har en norsk bank kan du benytte deg av betalingskort som betalingsmetode.
Vil SATS tilby E-faktura istedenfor papirfaktura?
SATS tilbyr Avtalegiro og betalingskort som betalingsmetode. Vi tilbyr ikke E-faktura.
Hvordan vil SATS informere medlemmer som må oppdatere betalingsmetode grunnet avvikling av papirfaktura?
Alle medlemmer som mottok papirfaktura i oktober 2023, fikk tilsendt en SMS fredag 27.10 med informasjon om avvikling av papirfaktura. I den samme SMS'en ble det informert om å oppdatere betalingsmetode på Min Side.
Hvordan vil SATS fakturere medlemmer som ikke har en aktiv betalingsmetode?
Medlemmer som ikke har en gyldig betalingsmetode ved forfall 20. januar 2023, vil motta en betalingspåminnelse via SMS (fra vår betalingspartner Lowell) og mulighet til å betale via Vipps eller betalingskort. Vi vil følge opp disse medlemmene via SMS og e-post for å sikre at de får oppdatert betalingsmetoden sin.
Hvor kan jeg oppdatere betalingsmetode?
Medlemmer kan oppdatere sin betalingsmetode ved å logge inn på Min Side på nettsiden. Dette vil du kunne gjøre under Betalingsmetode, så trykke på "Rediger betalingsmetode".